Felix, my love

284751_2112642168217_7899821_n

Un concurs de circumstante mi-a declansat o multime de amintiri despre primul meu animalut de companie, Felix.

Sunt o mare iubitoare de animale si prin diverse circumstante am avut si inca mai am animalute de companie. Unele mai exotice, altele mai normale, toate mi-au fost dragi si inca imi amintesc multe detalii despre fiecare, dar astazi vreau sa scriu despre primul si cel mai iubit, despre Felix.

Felix a fost un Cocker spaniol pe care mi l-au luat ai mei când aveam 6 ani. Am crescut impreuna si desi acum 3 ani el a plecat pentru totdeauna de langa mine amintirea lui va ramane mereu vie.

Inca de când eram mica iubeam animalele si ma jucam cu orice catel sau pisica pe care o vedeam pe strada. Ca orice copil imi doaream un catel sau cel putin o pisica. Anii au trecut si când toata lumea a inteles ca nu e un moft de copil si ca intr-adevar imi doresc un animalut, ai mei mi-au luat un catel, de talie medie, urecheat. Mai tarziu am invatat ca era un Cocker spaniol de talie medie spre mare.

Cum pe atunci nu existau pet-shop-uri pe Felix l-am luat de la o cunostinta. Persoana in cauza avea o catelusa cocker care tocmai fatase si voia sa dea puii spre adoptie. Când am fost sa-mi aleg catelul nu mi-a venit sa cred ce am vazut. Patru puiuti inghesuiti intr-o cutie de televizor taiata. Acolo dormeau, acolo isi faceau nevoile. Unul era maro si jucaus, dar nu mi-a placut. Un altul negru, avea o problema la piecioare si nu se putea mentine in echilibru si doi puiuti alb cu negru. Unul din cei doi era Felix. Nu ma puteam hotari care, asa ca m-am uitat atent la ei si l-am ales pe cel cu mai multe pete pe botic.

L-am botezat Felix. Am ajuns cu el acasa. Toata seara l-am tinut in brate. Când ne-am dus la culcare imi aduc aminte ca a inceput sa planga si mie imi parea atat de rau ca plange. Credeam ca nu e incantat de noi. Dupa cateva zile insa am inteles ca avea nevoie de un timp sa se obisnuiasca fara mamica lui si cu noua casa.

Dupa acele cateva zile au urmat 18 ani minunati in care Felix a fost langa mine la fiecare bucurie, fiecare tristete si atunci când mi-a fost frica.

Catelul meu avea lipsa de calciu, motiv pentru care avea probleme cu articulatiile. Nu prea putea sa alerge sau sa se plimbe mult timp. Cu toate ca atunci când l-am luat ma visam alergând cu el prin tot cartierul am inteles ca Felix e mai mult decat un tovaras de alergare, motiv pentru care l-am iubit asa cum era si ma jucam cu el in asa fel incat sa nu-l obosesc sau sa-i fac rau.

Anii au trecut. Am terminat scoala generala, liceul si am plecat la facultate in Bucuresti. Felix a ramas acasa cu ai mei. Era prea batran ca sa-l pot lua cu mine, Cu toate astea de fiecare data când vorbeam cu mama la telefon intrebam si de Felix, iar când mergeam acasa ma bucuram enorm sa-l revad. Il pupam si ma jucam cu el, il luam in brate si il alintam, parca încercând sa compensez timpul pierdut.

Din pacate când am terminat facultatea Felix ne-a parasit. Când s-a intamplat eu eram la Bucuresti si stiam ca se simte tot mai rau si ca nu mai mananca. Pe la pranz, m-a sunat mama sa ma anunte ca Felix nu mai e. Imi aduc aminte ca in ziua aia nu am mai facut aproape nimic. Imi parea enorm de rau ca l-am pierdut.

Cu toate astea mi-au ramas o multime de amintiri frumoase cu el si asta conteaza cel mai mult.

Când avea Felix cam un an jumatate, tatal meu s-a gandit sa faca o fapta buna si sa aduca in casa un pui de catel lup ca era prea frig si iarna si sa nu inghete. Eu si mama dormeam si nu stiam de noul “locatar”. M-am trezit intamplator noaptea si am vazut niste ochi sticlind in intunericul din camera. Initial am crezut ca e Felix, dar era ceva mai mare. L-am chemat pe Felix si el a trecut pe langa celalalt catel si a urcat langa mine in pat mârâind incet la intrus.

Am trezit toata casa din cauza lupului si pana la urma am aflat ca e bland si in plus ii mai era si frica de Felix. In final “musafirul” a petrecut noaptea la noi in casa, dar faptul ca Felix a venit langa mine si a incercat sa ma apere de intrus m-a facut sa tin si mai mult la el. De altfel a stat langa patul meu pana dimineata când a plecat “musafirul”.

Atunci când eram trista sau plângeam Felix se aseza langa mine. Eu vorbeam despre problemele mele, iar el asculta si ma privea incurajator, dupa care venea in brate sau “ma pupa”.

Când eram fericita se bucura si el, chiar daca nu stia exact de ce.

De Craciun, cu un an inainte ca Felix sa plece am mers acasa si cu multa tristete am realizat ca imbatranise si ca se apropie sfarsitul.

De obicei, când ajungeam acasa venea si ma intampina cum intram pe usa. In anul acela insa Felix nu a mai venit. M-am speriat si am intrebat-o pe mama unde e Felix, iar ea mi-a spus ca in dormitor, dar sa ma duc incet sa nu-l sperii ca doarme.

Am intrat in dormitor si Felix se trezise si tot incerca sa-si dea seama ce se intampla. M-am dus langa el sa-l mangai si sa-l pup cum faceam când veneam acasa, iar el a tresarit. I-am dat mana sa o miroase si i-am spus ca am venit.

Când a reusit sa-si dea seama ce se intampla s-a ridicat si a dat coada si a sarit in bratele mele. Dupa aceea lucrurile pareau sa fie ca de obicei.

Când am plecat, i-am spus ca o sa vin in primavara acasa si sper sa-l gasesc si pe el. L-am pupat si am plecat.

In primavara Felix era in continuare cu noi. Aceeasi problema când am venit, dar acum stiam cum trebuia sa procedez. Totusi era mai grav decat ultima data.

Când am plecat l-am pupat, i-am spus ca il iubesc mult si l-am intrebat daca o sa-l mai gasesc data viitoare. El m-a privit trist si apoi s-a intors. Atunci am inteles ca sfarsitul e mai aproape decat cred. L-am luat in brate, l-am pupat si i-am repetat ca il iubesc.

Trei luni mai tarziu Felix ne-a parasit.

Au trecut 3 ani de atunci, dar in tot acest timp casa mi-a parut goala, iar amintirea lui foarte vie.

Leave a Reply

